Dag 19 Crecy la Chapelle

Een goede morgen, middag, avond, het ligt er maar aan op welk tijdstip je dit gaat lezen.

Wederom werd in chateau Schagen, iedereen weer 1voor 1 wakker.Vandaag Ria, dan ik, daarna Kay en als laatste kwam Merlijn weer de wereld der levenden binnen. Relax ontbijten, daarna was het eigenlijk tijd om boodschappen te doen, maar het weer was mooi dus Kay verdween al richting, u raadt het al ……. het zwembad, Merlijn had geen behoefte om mee te gaan dus konden Ria en ik er weer een keer samen op uit. Natuurlijk is boodschappen doen in eens van ondergeschikt belang, en is caches vinden veel belangrijker, per slot willen we team Phil-Die inhalen. (Staan er maar 699 voor). Dus een plaatsje in de buurt opgezocht. Moureaux. Daar lagen wel meerdere schatten op ons te wachten. De eerste ging over twee Gaulles, Galliërs dacht ik. Maar uiteraard bedoelde de legger de grote staatsman Charles de Gaulle. Het aantal van twee kwam doordat de straat zo heette, en er een gedenkteken stond ter ere van deze man. Dit was een makkie. Zo gevonden en ook zo gelogd.

20130809-104418.jpgVoor nummer twee even weer in de auto en die weer ergens geparkeerd. Op zoek naar nummer twee. Deze lag bij een kerkje, op punt 0 gekeken, niets wat rond gedwaald, nergens iets te vinden. Wel een muggle op een bankje in de buurt, met een, voor iedere cacher, wel de bekende glimlach op zijn gezicht, ik weet wat jullie zoeken, maar ik zeg lekker niets. Gelukkig zijn we niet gauw uit het veld geslagen en werd er stug doorgezocht. Ria sprak uiteindelijk de verlossende woorden. Heb e’m.

20130809-104435.jpgDus gauw gelogd en op weg naar nummer 3 vandaag. Voor deze werd gewaarschuwd dat je eigenlijk een lange broek nodig had, daar sta je Daan allebei een korte broek, ik sandalen aan en Ria slippers. Een cache paadje vol met brandnetels en bramen. Een brug zonder water. Na even goed gekeken te hebben, heb ik de stoute sandalen maar aangetrokken en ben heel voorzichtig, over het paadje naar onder de brug gelopen. Na even zoeken, ja hoor, gevonden.

20130809-104445.jpg
Na deze grote score werd het tijd om de boodschappen te doen, brood dus alleen maar, de rest doen we morgen wel. Bij de plaatselijke bakker een vers stokbrood en 4 pain chocolat gekocht en op weg naar de camping. De kinderen nog een spelletje gespeeld, en daarna geluncht, en op weg naar DLRP.

20130809-104453.jpg
Geparkeerd bij New York, even voor Merlijn de cache Mcd’Eau bezocht. Helaas werden we te goed in de gaten gehouden door een stel muggles. Want toen we weg liepen, pakte zij de schat. We hebben even in de gaten gehouden wat ze deden, en toen het te lang duurde ben ik, samen met Merlijn, even terug gelopen. Dit groepje muggles bestond uit 1 moeder, 1 meisje en 2 jongens 1 wat ouder en de andere wat jonger. De twee jongen liepen toen ze mij en Merlijn zagen komen weg, met de cache. Ik heb toen aan de moeder uitgelegd dat het om een spel gaat en dat ze de cache weer terug moesten leggen waar die lag. Uiteindelijk dacht ik dat ik begrepen werd, en dat het wel goed zou komen. Echter op de terugweg naar Ria toe zag zij dat de oudste jongen de cache over de heg heen gooide. Dus ik weer terug en gelukkig alles kon ik weer terug vinden en heb de schat opnieuw neergelegd waar hij hoorde. Ik kom daar echter zo nog wel op terug. Na deze ontwikkelingen zijn we als nog het park in gegaan.

20130809-104458.jpg
Bij de bagagemensen even een tas met jassen en oren gestald, die we later voor dreams even van ophalen. Afspraak was fastpass Buzz halen, feesttrein kijken, andere attracties doen, eten, parade, weer wat doen en dan dreams kijken. Bij de fastpass van Buzz was het zo druk dat ze (er waren maar twee machines aan) de fast passen uitdeelde. 4 voor ons is genoeg. Dit betekende wel dat we nog steeds ergens een fastpass konden halen, dus gauw splitsen, trein kijken en ook fastpas halen voor BTM.

20130809-104511.jpg Voor Buzz om 19.05 tot 19.35 en voor BTM 19.55 tot 20.25. En ook was er nog een set van Goofy bij TOT waar we even gingen kijken en ook nog even spelen in de piratenspeeltuin.

20130809-104522.jpg

20130809-104546.jpg
Dit betekende dat we eerst parade gaan kijken, hierbij schoof Julien aan, dan Buzz, met 5 man Julien regelde voor zichzelf toegang, afscheid genomen van Julien die naar de Apple store moest.

20130809-104600.jpg

20130809-104614.jpg

20130809-104643.jpg
Wij gauw BTM op zoeken. We hadden 4 kaartjes en Merlijn wilde niet dus konden Kay en ik twee keer. Daarna eten bij Hathi.
Echter bij Hathi was het zo druk dat Merlijn die vandaag mocht kiezen samen met Ria bedacht hadden om maar naar het foodcourt in Val te gaan. Daar zit ook een Italiaan.

20130809-104656.jpg
Daar hebben we heerlijk gegeten, en we besloten toen maar om niet naar dreams te gaan maar naar de camping.
Iedereen zo zoetjes aan naar bed, ik nog even typen. O ja ik zou nog even over de cache vertellen. Toen wij het park verlieten om te gaan eten hebben we nog even de cache nagekeken, alles was gelukkig nog wel aanwezig, echter het camouflage hoesje was er wel van af. We hebben dat gemeld in ons logje, dus kan de legger daar actie op ondernemen.

Voor nu slaap lekker, of werk ze, net wanneer je dit leest,
En de groetjes Ruud

2 gedachten over “Dag 19 Crecy la Chapelle

Plaats een reactie